onsdag 3 februari 2010

Min hjärna har blivit femkantig!

HEXAGON, TÄNKTE JAG i morse, hexagon ... Och sen tänkte jag: pentagon. Ja, inte som i försvarshögkvarteret i USA, utan som i den geometriska figuren. När jag hade tänkt lite geometriskt en lagom lång stund plockade jag fram virknålen och garnet. Så imorgon kan jag säkert visa hur det blev, det där jag tänkte på :o)

Annars har jag idag gjort något så knasigt som att bada bastu vid lunchtid. Jag kände mig så ruggig och eländig att tanken på en vanlig dusch var rent ut sagt motbjudande. Å, så glad jag är för lilla bastun i lilla ”Rucklet” en sån gång! Sen låg jag rätt länge där i lilla bastun, med lilla frigolitfyllda kudden bakom nacken. Stirrade i taket och tänkte på pentagoner. Mestadels, faktiskt. Det kändes så lyxigt att jag nättopp fick dåligt samvete. För att jag så där vid lunchtid en vanlig onsdag tog mig för att bada bastu och tänka på pentagoner, menar jag.

Resten av dagen har jag mönsterkonstruerat. Och varit en sväng till återvinningsstationen med papper, tetror och plast. Som vanligt tänkte jag att det är hemskt så mycket plast det finns runt allting numera. Minsta lilla broccolibukett är lindad med ungefär en halvmeter färskfolie. Visst är det konstigt att mänskligheten levde och frodades före plasten blev uppfunnen?

Men nu ska jag fortsätta med mitt virkmästeri, så att jag imorgon kan visa vad det bidde!

1 kommentar:

  1. Tänk vad alla dessa förpackningar kostar på miljön. Många är helt onödiga tycker jag.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!