torsdag 5 april 2012

I startgroparna

Hej på er alla!

När åker ni? Själv drar jag vid sextiden om allt går en­ligt planerna.

Hucklet är dekorerat med blinkande lysdioder och just nu meckar jag med hjullagren på kvasten, som jag förresten kör på raketbränsle i år. Halva reapriset hos NASA kan man ju bara inte missa!

Det blir tryck i kaffepannan också, bara så ni vet. Jag tankade just upp med en hela Absolut Peppar som tydligen blev över efter partyt 1986. Nytt för året är att jag norpat grannens gamla kattskrälle och hottat upp honom med ett dopp i neongrön, fluorescerande färg. Skitläckert, om jag får säga det själv!

I år blir det förresten den ålskinnstajta lilla svarta och det där &#!?§$ förklät hoppar jag högaktningsfullt helt och hållet, för det har ryktats om att det blir catering den här gången (vilket inte är ett år för tidigt om ni frågar mig).

Nåväl, om vi av någon anledning inte skulle synas där önskar jag er allesammans en riktigt glad påsk! Flyg lågt, flickor, och håll er under radarn ;o)

14 kommentarer:

  1. Hahaha...Glad Påsk på´re!
    Öland imorrn o hela påsken...mera flygfän...rugguggl...ehhh...jag menar tanten ska med! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  2. Åhå, Öland! Kul! Då får jag önska god jaktlycka, för jag gissar att det ska "skjutas" hej vilt ;o)

    Ska ni rentav passa på att hälsa på hos Ölandsvindar/Kerstin..?

    SvaraRadera
  3. Nja...det är ju en bit att åka dit upp...hon bor ju längst upp i norr och vi ska vara i södra delen - Ottenby...åsså har vi katterna med oss såattehh...

    Steffe

    SvaraRadera
  4. Hej

    Glad påsk och håll hårt i kvasten....haha... ;)

    SvaraRadera
  5. Det låter ju riktigt kul, men tyvärr får jag stanna hemma i år. Fick ett massivt gallstensanfall igår som fortfarande håller på. Annars tyckte jag om den här moderna varianten av Blåkulleresa, dom senaste årens traditionsbundna har ju inte varit så inspirerande precis!
    GLAD PÅSK
    Susie

    SvaraRadera
  6. Jag ligger lite efter i planeringen, har inte rustat upp kvasten ännu, katteran håller sig borta från vår tomt och perkulatorna blir lite vinglig, Men kanske hinner jag fixa det där till eftermiddagen och jag tror inte att det går att missa dig på plats. Men utifall att; Ha en riktigt gulkul påsk, titta inte på för många korsfästningsfilmer och hälsa gemensamma häxbekanta!

    SvaraRadera
  7. Skånegrabben:
    Jajamen, här kör vi tvåhändigt!!

    Susie:
    Får du tabletterna med smärtstillande att bita hinner du säkert ifatt oss! Håller tummarna för att anfallet går över så du får en trevlig påsk.

    Cici:
    Skit i katterna och ställ tillbaka perkulatorn på bänken! Jag har brännvin så det räcker för oss båda och kattjäveln lyser som ett litet norrsken :o)

    Kommer du lite sent hittar du mig säkert. Det är jag som stöttar upp bardisken och blinkar med hucklet värre än Långe Jan på Ecstacy ;o)

    SvaraRadera
  8. Glad påsk själv! Hade ju tänkt mej ut på en tur men den förbaskade centraldammsugaren lossnar inte. Och så gammalt krafs som kvast kör jag inte längre. Man är ju modern siddu! ;)

    Pipi

    SvaraRadera
  9. "Gammalt krafs"?? Jag har ju en sprillans ny Nimbus 2000, för tusan! *stött i kanten*

    Och du ser ju själv hur mycket nytta man har av centraldammsugaren, hehe! ;P

    SvaraRadera
  10. Jag tror att vi ses, för Blåkulla ligger ju på Blå Jungfrun i Kalmarsund. Det är väl ungefär lika långt dit från dig som från mig. Eller?
    Glad Påsk från oss i Västrahult

    SvaraRadera
  11. Så du är också på väg? Jag som fick för mig att du skulle ligga i blöt hela påskhelgen.

    SvaraRadera
  12. Glad Påsk på dig själv, vi ses på Blåkulla!
    Catering låter underbart...
    Varm påskkram, Monica

    SvaraRadera
  13. Glad påsk jag å ena katten är på väg.Kramar

    SvaraRadera
  14. Monica:
    Lite catering i levande livet skullle jag inte heller tacka nej till, men i påsk är det - som vanligt - undertecknad själv som får svettas i köket.

    Stickmamman:
    Du glömde väl inte kaffehurran..? Eller tog du pumptermos i år?

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!