onsdag 9 oktober 2013

Karaktärsvittnen sökes ;o)

JAHA, GO’VÄNNER, NU var det gjort. Nu går jag till torgs i österled med hela den &%£#§¤ soppan. Följaktligen kommer det säkert att tarvas ett par-tre stycken rekorderliga medmänniskor, som kan gå i god för att jag är vid mina sinnens fulla, har lådan full av skruvar och alla indianer på plats i kanoten.

Jag hyser nämligen inga som helst tvivel om, att man säkerligen lär va­ra beredd att gå till vilka ytterligheter som helst för att ifrågasätta min intelligens och med bredaste tänkbara pensel svartmåla min ringa per­son*.

Såå ... finns här några frivilliga?

Men i väntan på att jag ska idiotförklaras bygger Knut och jag det ef­ter­läng­ta­de vedförrådet. Det lär säkert komma väl till pass när det bör­jar blå­sa kallt – på sätt eller annat ;o)


*) Oturligt nog – ja, inte för mig alltså, utan för mina kontrahenter – är jag nu­mera i besittning av tre sinsemellan helt oberoende dokument, som med all önskvärd tydlighet klargör på vilken sida om Gausskurvans högsta punkt jag be­fin­ner mig. Men självfallet är de välkomna att syna insatsen (för att låna terminologi från pokervärlden). Om de kan.

6 kommentarer:

  1. Ja du Nina, jag går gärna i god på att du har alla" hönsen hemma" :).
    Så skönt att du får till ett hus för din ved. Men hoppas att det inte blir en vinter som ifjol, då eldade vi hur mycket och hur länge som helst i brasan. I år måste vi ut på landet och köpa hem ved i stora lass.
    Ha det bra,
    Monkan



    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! F.n. känns det som jag helt by mistake råkat få en roll i en dramatisering av en av Franz Kafkas mer surrealistiska romaner - eller en moderniserad upplaga av George Orwells dystopiska klassiker "1984". Det forna Sovjet känns faktiskt inte heller särskilt avlägset. I Finland! 2013!

      Det ska bli jätteskönt att få ett riktigt skydd för all ved. Men jag hoppas, precis som du, att vintern inte blir lika kall och evighetslång som senast. Hoppas kan man ju alltid ...

      Radera
  2. Jag finns här! Du är ju banne mej en av de i särklass smartaste och mest med tassarna på jorden-människor jag känner! Du är för mej en vindpinad tall ute på en stormig klobbe personifierad. Du står kvar hur du än ruskas om. Lite tilltufsad kanske men stark som synden!

    Det är bara att höra av sej!

    Pipi

    SvaraRadera
  3. Hah, jag tror det blir tvärtom. Det är risk för att dina motparter får mindervärdighetskomplex och börjar undra om dom har tappat en eller annan skruv på vägen.

    SvaraRadera
  4. Måste vittnet ha alla indianerna i kanoten? För isåfall kan jag inte ställa upp. Har dock en låda överfull med skruvar, köpte dessutom nya idag som kanske inte håller passar. Men glada hejjarop kan jag leverera det vet jag absolut! (Kan även vattna kamelerna dina om de skulle sakna vatten! )
    Allra Vänligaste höstlördagshälsningar!

    SvaraRadera
  5. Ps, tror inte heller jag har någon karaktär att visa upp Ds

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!