söndag 29 december 2013

Rea-fynd

HALVA PRISET PÅ allt på Emmaus betyder att man ibland gör riktiga klipp. Som igår, när jag bar hem en hel plastkasse med lovikkagarn, som någon virkat och stickat en massa konstigt formade ”lappar” av. När jag väl repat upp, nystat och kontrollvägt det hela, visade det sig att jag för 3 euro fått hem nästan 1 kg prima lovikkagarn!


Ett par bruna vantar i damstorlek är redan färdiga, det är bara rug­gan­det och de­koren som fattas. Det fina med lovikkavantar är att de går så himla fort att sticka :o)

9 kommentarer:

  1. Ja, det var ett riktigt fynd, Lovikkagarn är ju inte billigt! Och så gillar jag återanvändning.
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovikkagarn är svinaktigt dyrt. Det vet jag, för jag köpte för reguljärt pris när jag skulle sticka ett par åt Lilla A i julklapp. Så, jominsann, det här var som att hitta guld :o)

      Dessutom var garnet vad man kan kalla för nytt. Förra innehavaren hade bara åstadkommit "lappar", som antagligen var tänkta att bli något sammansatt i slutändan, men som aldrig slutfördes.

      Radera
  2. Det är ju tur att det finns folk som kan sticka, själv är jag ohjälpligt okunnig när det gäller handarbete i alla former (utom virka).
    Nu har jag varit inne och skrivit en recension, en bra sådan kan man kanske säga!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, det går att virka av lovikkagarn också ;o) Jag satt faktiskt för en stund sedan och funderade på om jag inte skulle ta och virka en mössa av en del av det!

      Så trevligt att du tagit dig tid att recensera. Tack för det! Och jag utgår från att du sagt ditt hjärtas ärliga mening, för som sagt, kritik tål jag nog.

      Ha en fin lördagkväll! Själv ska jag på grillfest i bekantas trädgård - den 29 december, kan du begripa ...

      Radera
  3. Hej Nina.
    Ja det var ett fint kap, skall bli kul att se vad du får till med garnerna.
    Du får ha en trevlig grillkväll, grilla ute är härligt vilken årstid som helst.
    Kram Monkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av det mesta blir det nog vantar, skulle jag tro. Sen får vi se om det som blir över kan bli något annat :o)

      Det var kul att vara ute och grilla! I skydd av ett stort partytält och med en rejääl vedgrill som värmekälla var det helt acceptabelt varmt också. Rolig idé av värdfolket :oD

      Radera
  4. Ett bra köp, som när jag för snart två år sedan köpte växt färgat garn för 300 på sommar marknad. Det blev 10 kr/hg.
    Fynd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag minns att du bloggade om ditt växtfärgade fynd! Har du gjort slut på alltsammans sedan dess? Det blev väl en massa av dina fina mönsterstickade vantar, om jag inte missminner mig.

      Radera
    2. Två koftor å en massa vantar , mycket kvar ännu

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!