torsdag 6 februari 2014

Fatta att dom orkar!

FÖR EN VECKA sedan ondgjorde jag mig här, för jag vet inte vilken gång i ordningen, över Aktia Livförsäkrings erbarmliga agerande. Och tittut, idag var de här, för jag vet inte vilken gång i ordningen, och snokade igen. Studerade mitt fotograferande gjorde man också.

Ja, jag vet inte vad ni andra tycker, men det faktum, att såväl FPA som diverse försäkringsbolag bemödar sig om att hålla sig ajour med vad lilla jag skriver här i sajberspejs tyder i alla fall i min värld på, att det mjöl de har i sina påsar visserligen inte är vitaste fina specialvetemjöl utan snarare så gott som oätligt, gjort av bark.


Fatta att dom orkar! Fatta att dom ännu inte fattat att jag inte kom­mer att ge mig! Med risk för att bli tjatig så säger jag det än en gång: bland de mer korkade saker jag gjort i mitt liv är tvivelsutan att jag, som så många andra med mig, låtit mig invaggas i falska för­hopp­ning­ar av försäkringsbranschen.

2 kommentarer:

  1. har sagt det förr: Inte undra på att byråkratins kvarnar mal så långsamt då de ska sitta och läsa privatpersoners bloggar under arbetstid! Eller finns det kanske nån anställd som är enkom bloggsnokare?

    Pipi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ho vet. Det är ju försäkringsbovar det handlar om.

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!