fredag 5 september 2014

Jag är fast!!

VILKEN AHAUPPLEVELSE IGÅR! Jag följde med på första lektionen av en nybörjarkurs i line dance och föll som en sten för det här sättet att röra sig till musik. Otroligt kul var det och på den 1,5 timme lektionen varade hann vi faktiskt lära oss stegen till två danser, varav den här som kallas ”ABieber” är den ena:



Line dance kräver ju inte att man har en danspartner, så det här är det ul­timata sättet för alla singlar out there att få svänga sina lurviga :o)

Känner du att du vill hoppa på går det säkert alldeles utmärkt att hänga med nästa torsdag 19:00-20:30 i Övernäs högstadieskola! Vi är ju nybörjare allihopa och kommer att repetera de två första danserna vid nästa tillfälle, så du kan garanterat haka på.

7 kommentarer:

  1. Line dance är stort här i Böda. Det finns en förening som heter Wind Mills. De som ursprungligen började med square dance och line dance här börjar bli till åren och i år har det startats en grupp med sittdans för dem som inte längre orkar hålla igång på samma sätt längre. Mycket välbesökt! Men jag, som alltid rör mig motsols mot alla andra, avstår för att inte förstöra harmonin i grupperna,hahaha.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet du väl, att det blir dötrist och meningslöst om det blir alltför harmoniskt? ;-)

      Radera
  2. Det ser faktiskt jättekul ut! Vilken rytmisk dans! "Förr i världen" älskade jag att dansa och vi dansade mycket.
    Kul att du gillade det!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så kul så du kan inte förstå!! Får du chansen så prova själv! I vår grupp är medelåldern hög. Den yngsta är just under 50 och den äldsta säkerligen i din ålder. I line dance finns det ingen åldersgräns, lika lite som könsgräns :-)

      Radera
  3. När jag gick i realskolan, för hundra år sedan, fick vi lära oss dansa allt från hambo till foxtrot och linedance, en undervisning som säkert underlättat det sociala livet för många av oss som var med då. Som jag minns det, blev linedance väldigt populärt, och var inte alltför komplicerat eller svårt, eftersom alla i klassen var musikaliska och hade rytmkänsla. Jag skulle gärna velat prova på det nu också, om det inte vore för att allt sånt finns inne i stan, nästan fem mil härifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får dra igång en liten grupp i byn! Man behöver ju inte vara hundra pers för att ha kul med line dance :-) Väninnan och jag planerar faktiskt att träna i hennes vardagsrum under veckoslutet.

      Radera
  4. Bra initiativ.
    Line salsa är också superroligt. Just kombinationen av salsamusik och stegen får hela kroppen att jubla.

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!