måndag 1 september 2014

Krasst konstaterande

JAG LADE MITT fasta bredband i viloläge fr.o.m. 1 augusti. Varför? Jo, av den enkla anledningen att det ”nöjet” kommer med en prislapp på drygt 30 euro/månad och jag de facto kan använda min Nokia Lumia 920 som modem för datorn, dvs surfa via denna smarta telefon. Med 10 GB datatrafik inkluderat i telefonabonnemanget finns det mycket att leka med.

Så hur har det gått då, med den första bredbandslösa månaden till ända? Jotack, alldeles excellent! Av 10 GB har jag lyckats förbruka c. 3 GB, hastigheten är den tredubbla jämfört med mitt tupplurande, fasta bredband och framför allt: anslutningen är stabil, i motsats till hur jag under långeliga tider haft det med det sistnämnda.

Om inte funktionalitet och prissättning hos vår största lokala ISP an­pas­sar sig till konkurrensläget och verkligheten lär nog den pågående tuppluren sluta i Den Eviga Vilan.

RIP, Ålcom.

Fas 2 blir att klippa den fasta telefonin också, för även där finns det här på Åland plenty plata att spara.

2 kommentarer:

  1. Klokt beslut, helt klart!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovars. Men borde ha tagits långt tidigare, så här med facit i hand :o/

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!