onsdag 17 september 2014

Lite ”solsken” – men också ”regn”

JAA, I ÅR gick det enligt förväntan! Idag spräckte jag frögurkan av non-hybriden 'Wautoma' och det fanns gott om frön. Dessa ligger nu i blöt för att det geléaktiga höljet som omger varje frö ska lösas upp.


Inte helt enligt förväntan blev däremot de färdigfiltade vantarna, som inte krympte fullt så mycket som jag räknat med. De är därmed för stora för mig själv, men passar en större damhand eller liten herrdito. Finns i bu­ti­ken på Etsy.


Och idag mår jag riktigt pyton. Det snurrar i skallen som aldrig förr och känns som något stryper blodtillflödet upp i skallen; som om cirkulationen inte funkar som den borde. Så nu skiter jag i precis allt annat – även det nödvändiga intaget av föda – för jag bara måste lägga mig platt på rygg och vänta på att det förhoppningsvis går över. Äta kan jag göra lika bra en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Stackars dig, det låter inget vidare! Hoppas att du mår bättre nu?
    Vantarna blev i alla fall jättefina!
    Krya-på-dig-kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, just nu mår jag hyfsat. Men samma fenomen visar sig vareviga dag, ungefär vid samma tidpunkt på dygnet, så jag börjar bli lite utled på det hela :o/

      Synd att vantarna blev lite stora, för jag är i behov av ett par till vintern själv. Det är bara att sätta stickorna i nästa projekt, antar jag.

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!