onsdag 8 oktober 2014

Lite trolleri inför skolfoto med tema


IBLAND ÄR DET tur att man är något av en hamster och att lilla mamma därförinnan var av samma sort :o)

Min gamla sammetsklänning, ett par urmodiga pumps, mormors metervis med fejkpärlor, strassclips à la glada 1980-talet, ett sammetsband upp­hottat med en remsa möbeldekorband och lite knallrött på läpparna och simsalabim har man trollat fram en riktig 1920-talsdonna!

Visst börjar hon bli farligt fager, min Lilla A? Jag tror att tiden är kommen för att gräva en vallgrav runt gården ... ;o)

6 kommentarer:

  1. Ja, det är nog hög tid att du tar fram spaden och börjar gräva! Hon är verkligen så söt, din inte längre så lilla Lilla A.

    SvaraRadera
  2. Nä, minsann! Myndighetsdagen skymtar alldeles bakom knuten, så litenheten är snart ett minne blott.

    Med tanke på hur ålderstigen själv börjar bli borde jag kanske överväga en minigrävare istället för spade ..? ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, skönt att utvecklingen går framåt, Snart kan man ljuga lite och säga: Precis så där såg jag också ut när jag var ung. Jag har en vacker dotter och två ännu vackrare dotterdöttrar (hur det nu kan komma sig) men det är ju bra att generna tar oväntade vägar ibland. Hahaha! Gräv på nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jominsann, här är det nog en mutation som är förklaringen till resultatet ;-)

      För egen del har jag aldrig varit någon skönhet, om ock mindre russinlik i fejset en gång i tiden. Min nuna är bl.a. alltför assymmetrisk för att det ska kunna bli något bra av det hela ...

      Radera
  4. Verkligen en vacker flicka det hjälper nog inte att gräva hon är för söt å fin. Ungdomar nu för tiden är alla välformade å snygga. Kram

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken vacker dotter du har!
    En riktig pingla, som de sa på den tiden...
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!