måndag 20 oktober 2014

Vad är väl ...

... MÄNGDEN LÖV SOM måste tas om hand på den egna gården jämfört med detta? I Mariehamn, de tusen lindarnas stad, finns det lii-te att göra när hösten kommer :o)


Bilden tog jag igår i början av min och kompisen Y:s lilla, nätta efter­mid­dags­pro­menad, som tog oss runt hela, halva stan. Den här under är tagen när vi kommit knappt halvvägs, nere vid västra hamnen, där en promenadväg är anlagd precis längs med stranden. Fint!


Klicka på bilderna för att kunna ta dem till dig i större format.

Sen har jag funderat lite på det här med dietföreskrifterna jag fick i förra veckan. Och funderat en smula till. Men vad jag funderat mig fram till ska jag ta en annan gång. Så njut av bilderna här ovanför istället och av att jag för en gångs skull avstår från att lägga ut texten ;o)

8 kommentarer:

  1. Det är ju så fint särkilt när jag känner igen ställena du visar, saknaar Åland.KRAM

    SvaraRadera
  2. Jovars, nog är det fint alltid, så länge som höststormarna inte viner runt knutarna och regnet kommer hinkvis från skyn ;o)

    Du får väl se till att göra en ålandsresa igen, hördu? Ta stockholmssonen med familj med dig, vetja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stockholmsonen gjorde slut med sin mor för över ett år sedan för att hans ex fick komma hit tillsammans med sina döttrar den julen,han gillade inte det. Tyvärr är det så.

      Radera
    2. Attans! Det där var ingen rolig nyhet :-(

      Radera
  3. Härliga bilder och speciellt härligt, att man inte har fullt så mycket löv att räfsa upp...
    Promenadväg längs havet gillar jag.
    Det har vi här också, även om den inte är anlagd...
    Sol här idag - äntligen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, den promenadväg som DU har längs havet går hästlängder utanpå vår! Det är inte bara en gång jag suckat av avundsjuka när jag besökt din blogg och sett dina bilder ...

      Så skönt att ni fått lite solsken till slut. Det blir tungt i längden med ett evigt mulet väder och massor med väta.

      Radera
  4. Höst, avslappningens tid och vår, förhoppningens tid, är de bästa årstiderna. Vackert är det också! Och inga mystiska föremål som sticker upp ute på vattnet.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten, när den håller sig i skinnet så att säga, är helt okej. Men får jag välja, då tar jag alla gånger vår istället, även om det är mycket att göra den tiden på året! Det har förmodligen med ljuset att göra. När det avtar blir jag, istället för att gå ner i varv och relaxa, mer och mer melankolisk till sinnet. Men på våren är det andra bullar!

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!