lördag 11 april 2015

Och plötsligt blev det vår.

DET ÄR JU ett herrans under att naturen fortsätter sitt eviga kretslopp även när ens eget hjul snurrar trögt. Hostan från helvetet hemsöker mig fortfarande och påskhelgens feberdvala har tömt mig på allt som skulle kun­na liknas vid vårlig energi. Herregud, det är redan 11 april och jag har t.ex. ännu inte sått så myck­et som ett endaste litet frö!

Det här blir sannolikt ett år då jag inte gör någonting mer än det allra nöd­vän­digaste på ”Rucklets” gård. Om ens det. Men i rabatterna spirar det oav­sett om jag blandar mig i det eller ej.


4 kommentarer:

  1. Härliga, vårliga bilder! Krya på dig och njut av vårvärmen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värmen ..? Nädu, någon värme är det minsann inte här i utskären ännu! Så i vanlig ordning den här tiden på året överväger jag starkt möjligheten att packa och flytta söderöver ...

      Radera
  2. Du får njuta av allt som kommer å vila. Du har det ju så fint på din gård.Hoppas att du piggnar till för varje dag.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge njuter man inte så där över hövan. Det är helt enkelt för kallt för att vistas ute och insupa den spirande våren. Hosthelvetet gör inte saken lättare, om jag så säger. Än så länge har jag inte piggnat till något nämnvärt, men med måndagen kommer det utlovade antibiotikareceptet. Fan vet, varför jag inte kunde få det redan till veckoslutet?

      Radera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!