onsdag 20 januari 2016

Mera vintervärme

NÅ, NOG BIDDE det ju ett par pulsvärmare till i tvåändsstickning. En för övrigt trasslig stickteknik har förenklats en hel del av min ”uppfinning”: en liten papplåda invändigt uppdelad i två sektioner, en för vartdera nystan, med hål i locket. Med hjälp av den är det påfallande mycket lättare att fixa det evinnerliga upptvinnandet av garnen.

Hjälpmedlet ska produktförbättras ytterligare bara jag hinner tänka färdigt. Vad jag inte kan begripa är att det inte finns ett sådant sedan länge (eller så har jag bara inte lyckats hitta ett, ivrigt sökande på Nätet till trots). Var och en som provat på den här tekniken att sticka måste ha svurit lika mycket som jag, så man tycker ju att någon under århundradenas gång skulle ha fått nog och hittat på något som gör det hela enklare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!