onsdag 6 januari 2016

Och så ska det fyllas igen

IMORGON BLIR STORA A hela 19 år. I sedvanlig, moderlig ordning har jag därför med blod, svett och tårar förfärdigat en födelsedagstårta. Tårtbotten är glutenfri denna gång, så att min bästis också ska kunna smörja kråset, och har två fyllningar. Den ena är helt enkelt gårdens egna, söndermixade jordgubbar och den andra ett tjockt lager hallonmousse. På toppen ett lock av hemlagad marsipan och runtom plenty med vispgrädde. Gräddfibrer är alltid bra och ju mer, desto bättre :-)




4 kommentarer:

  1. Wow! Vilken tårta! Om den är lika god som den ser ut, så lär det inte bli mycket kvar!
    Grattis till dottern, jisses vad tiden går!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Oj, här hamnade jag mitt i ett tårtkalas. Och jag som ska köra igång årets 5:2 på tisdag. Hälsa och gratta den stora damen!!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  3. Och var gick du konditorsutbildning? :)

    SvaraRadera
  4. Lessen att jag inte svarat på era kommentarer förut, mina damer. Blogger har av någon anledning slutat skicka mig aviseringar om att någon kommenterat, så jag har trott att folk slutat hälsa på hos mig :-(

    Monica: Tårta VAR god!! Tog slut i ett litet nafs :-)

    Kerstin: Den dieten är väl bra? Då borde du ju kunna ta en tårtbit mellan varven :-)

    Cici: Ääh... larva're inte ...

    SvaraRadera

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!