måndag 4 juli 2016

Byggsvängen går igång igen

EFTER FLERA ÅRS velande och funderande ska det till slut bli en pergola på ”Rucklets” grusade innergård. En rejäl sak på 3x5 meter och byggd enligt min egen ritning. Virket beställdes idag, körs hem på fredag förmiddag och bygget startar förhoppningsvis på måndag nästa vecka med gjutning av fundament för stolparna.


Medan min norske norrman Knut ägnar sig åt pergolabygget ska jag själv knåpa ihop ett par sådana här ”pinnstolar” av hyvlad furu som jag tänker behandla med järnvitriol. Enda skillnaden mot stolen på bilden är att jag inte kommer att foga ihop pinnarna med rep utan med 4 mm galvad järntråd istället. Ja, när jag nu en gång får virke hemkört från brädgården är det ju lika bra att komma till skott, icke sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!