onsdag 6 december 2017

År 2017:s »Ta-daa!»

ALLDELES PERFEKT TAJMAT blev mitt senaste filtprojekt »Rätstickade restgarnsrutor» färdigt precis idag, på Finlands 100-årsdag. Grattis alltså både till vårt land, vårt land, vårt fosterland och till mig själv för den bedriften! Från starten den 10.11 gick jag därmed i mål mindre än en månad senare.

Av alla filtar jag kreerat under senare år är detta den första som är stickad och inte virkad. Just nu känns det dessutom som att det är den jag älskar mest av dem alla.

Lappar, lappar och flera lappar.

Remsor, remsor och flera remsor.

Hopsytt, kantvirkat och klart!


Kanten består av två varv fasta maskor och ett avslutande varv med baklängesvirkade fasta maskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!