lördag 30 december 2017

Bling's the Thing

JAG HAR LÄNGE velat knåpa en ljuskrona av spikband och allt möjligt krimskrams från lådorna, men av någon outgrundlig anledning har det inte blivit av förrän nu. Jag råkade se ett klipp från ett Strömsöavsnitt från 2008 och blev inspirerad av den »kristallkrona» de gjorde i det programmet.


Jag hade dessvärre ingen galvad kätting av rätt dimension, så det fick bli koppar istället. Först tyckte jag att det var rätt hemskt med kombinationen galvat spikband och kopparkätting/-tråd, men ju mer jag betraktar den färdiga skapelsen, desto mer gillar jag »kulturkrocken». Ja, jag menar att hela härligheten är ändå ett enda hopkok av allt möjligt, från gamla konservburkar till prismor av äkta kristall, så att blanda olika metaller ger väl egentligen bara ytterligare en kitschdimension åt det hela?


Pinsamt nog har jag egentligen ingenstans att hänga den annat än i växthuset, så det är förmodligen så det slutar. Eller så säljer jag helt enkelt bort den. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar, tackar, så kul att du har något att kommentera!